ERASMUS

4. aprill 2015

MERCAT DEL RAM


27.-29. märtsil toimus Vic'is Placa Major'il iga-aastane Palmipühade turg, mida hakati tähistama juba aastal 875. Ühesõnaga väga vana traditsioon.
Põhiliselt müüdi sellel turul ikka samu asju nagu igal laupäevasel turul, kuid lisaks sellele müüdi veel palmioksi ja loorberilehti. Tegelikult ei olnud need palmioksad midagi palmioksad, vaid mingid plastmassist kollased jublakud, mida nad siis kirikutesse missa (või mis iganes selle asja nimi ei ole) viivad. 

From 27th - 29th of March was Mercat del Ram in Vic, which is very old tradition and goes back to AD 875.
Basically the market was exactly the same like every other Saturday market in Placa Major, but they also were selling palms and laurels. 

Kuumaõhupallid on täitsa tavaline nähtus Vic'is. Kuid sellel päeval olid nad maandunud õhtul
Placa Majorile ning ma sain sellest alles hiljem teada :(

Neid nö palmioksi oli igasugustes kujudes ja suurustes. Need on lilled, mis meenutasid nartsisse




Isegi sõrmuseid oli tehtud


Lisaks tavalisele turule, kus müüakse riideid ja muud pudi-padi ning siis neid palmioksi ja loorberilehti, oli peatänavale La Rambla'le ka üles seatud toiduletid erinevate Kataloonia ja Hispaania hõrgutistega.  Igasugused erinevad vorstid, singid, juustud ja küpsetised, millest eriti populaarne ja väga maitsev on coca. See on tavaline munadepüha küpsetis (samuti jõulude ja muude fiestade ajal), millel on palju erinevaid varjante. See võib olla nii pirukana kui ka avatuna ehk siis pitsa moodi ning nii soolane kui magus. Mina olen saanud magusat coca't oma hispaania keele õpetaja sünnipäeval, ja see oli maitsev, kuid mitte midagi erilist. 

In addition to regular market there also was a gastronomic market with all the Catalonia and Spanish typical foods - different sausages, hams, cheeses and pastries. At the Easter time, the most typical food is coca which is pastry with different flavours and shapes (it can be open like pizza, or it can be like a pie), and it can be sweet and salty. 

Eespool soolased  ja tagapool magusad cocad.
Tean, tean...need vorstid seal peal ei tundu küll eriti ilusad ja isuäratavad
Lisaks turule nägime ka inimtorni, mida katalaani keeles nimetatakse castell. See on täitsa tavaline Kataloonia traditsioon, mida tehakse erinevatel üritustel ja pidustustel. See, mida me turul nägime, ei olnud just kõige suurem ja kõrgem, kuid kui googeldada, siis leiab igasuguseid pilte kõrgematest tornidest. Niiet, keda rohkem huvitab, siis ruttu googeldama! :)

Besides the market, we saw the human tower what in Catalonia is called castell. What we saw wasn't very high and big, but who is more interested in that can google it! :)









Kuna mu telefon viskab juba pikemat aega segast ja mul ei olnud kaamerat kaasas, siis video on kahes osas

Pärast turgu läksime tüdrukutega pikniku pidama, sest kõhud läksid suurest shoppamisest ja toidu vaatamisest tühjaks. Ostsime poest midagi hamba alla ja läksime parki, mis oli samuti üks osa turust. 

After the market we went to have a picnik, because we were so hungry for shopping and seeing all those delicious foods. So we went to buy something quick and easy to eat from the shop, and then we went to park, which also was a part of the market. 




Kuna turg kestis kolm päeva, siis järgmisel päeval (ühtlasi ka turu viimasel päeval) läksin ma uuesti, sest olin kuulnud et kuskil peavad olema mingid loomad, keda vaadata saab. Niisiis jõudsin sinna kohale ja ostsin 3€ pileti, et sisse saada ja arvake ära, mida ma seal nägin?! Lehmi, sigu, lambaid, kanu.... Ma ikka mõtlesin, et väheke teistsugused loomad on. Raiskasin lihtsalt 3€, et näha lehmi, keda ma olen lapsest peale näinud! :D 

Loodetavasti on tulemas veel mõni huvitav turg või pidustus, mis on traditsiooniline Katalooniale, kuna mul on siin jäänud olla veel vaid KAKS KUUD! :(
Ja tahaks ikka veel igasuguseid huvitavaid asju näha! :)








Kommentaare ei ole: