ERASMUS

6. märts 2015

VÕRRATU MADRID!!!

Plaan Madridi minna oli juba ammu. Vaja oli vaid selstkonda, kellega auto rendihind ära jagada, sest kahe-kolme inimesega autot rentida oleks olnud natuke kallis, kuid seitsme inimesega polnud kallis. Jah, seitse inimest oli ühes autos. Rentisime auto, milles oli seitse istekohta. Ja bussiga reisimine ei tulnud üldse teemakski!
Kahjuks aga ei ole sellisel autol just palju ruumi, kuhu pagas panna. Ja nagu tüdrukutel ikka kombeks, peab kolmeks päevaks Madridi kaasa võtma terve garderoobi. :D
Niisiis, Madridi poole hakkasime sõitma reede hommikul kell 5, et jõuda Madridi varakult, sest linn suur ja vaatamist palju. Enne Madridi külastasime loomulikult ka Zaragozat.

Zaragozasse jõudsime kell 8 hommikul. Plaan oli seal käia katedraalis, mille tornist on võimalik näha kogu linna. Aga kuna torn avati alles kell 10, siis käisime linna peal niisama ringi ja külastasime katedraali, kus oli parajasti käimas missa või midagi sellist.

Last week, some Erasmus students went to Madrid for few days. We rented a car for seven people. But car wasn't very big what means that we couldn't take much things with us.
We started our trip to Madrid 5am on Friday morning. But before Madrid we visited Zaragoza.
We arrived to Zaragoza around 8am. We wanted to go to cathedral tower where we can see whole city, but it was closed til 10. So,we walked aroudn the city and visited the cathedral, and then 10 o'clock we went to tower. The day was sunny but very windy, and up in tower it was so scary. I was afraid that wind will blow me away! :D

Tegelikult see jõgi ei ole nii lai. Mingisugune üleujutus vms asi oli ja siis jõevool oli väga kiire ja vesi väga sogane ning ujutas kõik jalakäiate rajad jõeääres üle. Meenutas natuke mu kodukoha kevadet, kui lume sulamise tõtu jõed üle ajavad.

Katedraali lagi
Cathedral ceiling

Enne Hispaaniasse tulekut olin lugenud ühte tõsielu raamatut, mille kirjutas üks eestlanna. Ta kolis Hispaaniasse ja just Zaragozasse, kuna tal elas seal sõbranna. See kuidas see raamat kirjutatud oli, meeldis mulle nii väga ja ma panin Zaragoza oma Hispaania linnade nimekirja, mida külastada.
Ja ma ei pidanud linna ilus pettuma. Ilm oli ka ilus ja päiksepaisteline, kuid natuke liiga tuuline. Mis natuke, ikka väga tuuline oli, ja üleval tornis olla oli nii jube. Mõtlesin, et lendan ära või et mu kaamera lendab ära! :D Zaragoza on suurem kui Vic, kuid väiksem kui Barcelona :D

Veetisme Zaragozas vist 2-3 tundi ja siis hakkasime uuesti Madridi poole sõitma ning jõudsime lõpuks sinna vist kell 14 või natuke hiljem.
Madrid on nii suur, et linna algusest kesklinna sõitmine võtab aega rohkem kui tund aega.
Esimese asjana plaanisime oma hosteli üles leida, kuhu olime juba eelnevalt kohad broneerinud. Hostel asus loomulikult kesklinnas. Parkisime auto kuskile parklasse ära kaheks päevaks ja hakkasime siis jalgsi hostelit otsima. Ja leidsime ka! Keda huvitab, siis hostli nimi on Mad4you ja üks öö 8-kohalises segatoas maksab 13€ + 2€ hommikusöök. Niiet päris odav Madrid kesklinna kohta. Aga olen kindel, et on võimalik ka veel odavamaid ööbimiskohti leida. Pluss hea asi selle hostli juures oli veel see, et seal oli köök, mida siis hostlikülastajad said kasutada endale söögivalmistamiseks. Ehk siis, raha ei pea raiskama igapäev restoranides söömisega, vaid ostad poest toiduained ja valmistad ise endale öhtusöögi! :)
Kui olime hostlisse kohale jõudnud ja asjad tuppa pannud, läksime linna peale. Kuna pikast autosõidust olid kõigi kõhud tühjad ja ühtegi võileiba ka järgi polnud jäänud, siis mõtlesime mõne odava söögikoha leida. Haha, leidsime McDonaldsi ja kebabi. Kiire kõhutäis! :D
Kuna plaanis oli esimesel päeval Prado muuseumi külastada, siis pärast söömist suundusimegi muuseumi otsima. Kella 18-20 oli sissepääs kõigile tasuta. Pidime ju selle võimaluse ära kasutama!

We spend like 2-3 hours in Zaragoza and then started to drive to Madrid.
We arrived to Madrid around 2pm and then started to look our hostel. Name of the hostel is Mad4you, and it is pretty cheap, so who wants to go to Madrid and don't know where to stay, then I recommend that hostel.
Once arrived to hostel, putted our stuffs in the room, we went to discover the city. For the first day we were planned to visit Museum of Prado. Entrance to museum was free from 18h-20h, so we had to use that chance.
Puerta del Sol
Karu ja maasikapuu kuju Puerta del Sol'il
Bear and the Strawberry Tree statue at Puerta del Sol
Prado muuseumi üks sein ...
Museum of Prado from one side
... ja see väga pikk järjekord, mis ulatus selle kaugelt paistva roosaka maja taha välja :D
Museo del Prado sissepääs
Entrance to museum
Muuseum õhtul
Museum in the evening
Mingisugune kirik, mille nime ma kahjuks ei tea, kuid see asus Prado muuseumi lähedal
Some kind of church near to Prado
Madridi õhtused tänavad
Streets in Madrid in the evenings

Reede õhtuks olime plaaninud ka minna Madridi ühte populaarsemasse ja parimasse ööklubisse Kapital. Ütlen ausalt, et see siiamaani parim klubi olnud, kus ma käinud olen. See oli seitsme korruseline ja igal korrusel oli oma teema ehk siis erinevad muusikastiilid. Vahest ma mõtlen, et miks Eestis selliseid pole?

Also, we planned to go out on Friday night. We had to go to most famous and popular nightclub in Madrid - KAPITAL. It was seven floor nightclub. Each floor had its own theme. Seriously, so far the best club where I have been. Why theres no such nightclubs in Estonia?

Okei, rahvast vähe, sest aeg oli suht varane alles. Sellelt pildilt on natuke näha korruseid.
Need valged rõdud pildi vasakus ja paremas ääres, ja neid oli niimoodi seitse korrust!!!!! :D

Laupäeval oli meil kavas jälle muuseume külastada. Ma pole eriline muuseumide külastaja, sest need on minu jaoks kuidagi ebahuvitvad. See peab ikka olema väga põnev ja huvitav ja hea muuseum, kus mul igav ei hakka! :D Kuid ma elasin üle need kolm muuseumi ühes päevas :D

On Saturday, we planned to visit several museums again. I am not museum person, but I survived it.

Mingisugune huvitav hoone
Sellised korterid on Hispaanias põhimõtteliselt igal pool ja kõigil neil on sellised väiksed rõdud
Pole kindel, aga silt ukse juures ütles, et see on Santa Barbara katedraal :D
I am not sure, but sign next to door said that it is Santa Barbara cathedral :D

Katedraali lagi .... jälle. Mulle meeldivad katedraalide laed aga katedraalid ja kirikud ise mitte :D
I have something with cathedral ceilings. I like ceilings but churches and cathedrals not :D

Nägime hiigelsuurt Hispaania lippu
We saw this huge flag of Spain

Arheoloogia muuseum, mis oli isegi natuke huvitav minu jaosk :D
Archaeological Museum
Need pildid liikusid ja kujutasid inimese iseenda leidmist siis. Selle ees istuda oli huvitav :D
Need pildid liikusid samamoodi

Mosaiik pildid põrandal ja seintel

Puerta de Alcala

Cibeles purskkaev
Cibeles Fountain

Cibeles purskkaev õhtul. Pole kindel kuidas seda hoonet seal taga nimetatakse, kuid ka see on väga ilus.
Pilt on tehtud telefoniga viimasel päeval (kaamera mälu sai täis -.-), seepärast pole see väga hea :(
Pärast muuseume olime teel Retiro parki, kus pidime ülejäänud Erasmustega kohtuma, kes samuti olid kolmeks päevaks Madridi tulnud. See park on lihtsalt nii ilus. Olen täiesti kindel, et suvel on see veel ilusam kui praegu.

After museums we went to Retiro Park. It is so amazing place. So beautiful, but I think its even more beautiful in the summer time.

Olime pargis kuni päikse loojanguni, mis oli nii ilus

Pärast Retiro parki läksime jälle muuseumi. Seekord Reina Sofia kunstimuuseumi, mis oli surmigav. Võib-olla ka sellepärast, et kell oli mingi 20 kui sinna jõudsime ja ma olin surmväsinud juba. Muuseum oli megasuur ja ma jõusin ainult kaks saali läbi käia, sest aega oli ainult tund aega.

After park we went to Reina Sofia Art Museum, but it was too late already that we only had one hour to look around the museaum. Also, I was so tired and wasn't in the mood to look more pictures of art.

Pärast muuseumi läksime hostelisse, et siis õhtuks jälle tiptop vormis olla, et ikka loomulikult peole minna! :D Õnneks seekord ainult paar tundi pubis.

Pühapäeval, viimasel päeval Madridis, lahkusime hostelist kell 12, võtsime parklast auto ja sõitsime Madridi teise otsa, et näha Kuningalossi. See oli ilus! Seal lähedal oli ka üks megasuur ja ilus katedraal, mida samuti külastasime. Seejärel jalutasime edasi, et näha Temple de Debod, mis siis oli vanaaegne Egiptuse tempel. Suureks küsimärgiks oli meil, et kuidas see tempel Egiptusest Hispaaniasse toodi :D :D :D Sest see polnud Hispaanias koguaeg olnud! :D
Seejärel läksime lõunatama, suveniiripoode külastama ja siis autoga tagasi linna teise otsa, et minna katusele päikseloojangut vaatama, kust avanes ka vaade kogu Madridile. Tegelikult plaanisime minna linnast välja asuvale kõige kõrgemale kohale, kust oleks olnud võimalik näha tervet Madridi kaugelt, kuid see oli suletud selleks ajaks.
Ja siis oligi aeg jätta Madridiga hüvasti! :(

On Sunday, last day in Madrid, we left the hostel 12 o'clock, took a car from parking lot and drove to the other part of the city to see Royal Palace. It was beautiful! Also, near to Royal Palace there was Almudena cathedral, what also was very beautiful.
After that we went to see Temple of Debod. And after that we had a lunch and did some shopping in the tourist shops :D
Then we went back to city to go up to one big house/tower/roof to see the sunset and the whole Madrid. Sunset was sooooooooo beautiful!!!!!
It was so sad to leave Madrid! :(

Kuningaloss ühelt poolt
Royal Palace

Sellised seebimullipuhujaid on igal pool tänavatel

Kuningaloss teisest küljest

Almudena katedraal
Almuenda Cathedral

Katedraali lagi
And ceiling again
Ja veel üks lagi :D
And another one :D

Temple of Debod

Kunagi nägi tempel selline välja
Madrid katuselt

See imeline päiskseloojang
That beautiful sunset

Nüüd olen ma igatahes kahe vahel kumb linn mulle rohkem meeldib: kas Barcelona või Madrid. Mõlemal on omad plussid ja miinused.
Tegelikult oli mul nimekiri vaatamisväärsustest väga pikk, kuid kahjuks ei jõudnud me kõiki kohti külastada. Mis aga tähendab seda, et ma PEAN sinna tagasi minema ja seda imelist suurlinna veel nautima! :)

I don't know which city I like the best: Barcelona or Madrid. Both have their pros and cons.
I am pretty sure that I will go back there some day in the future! :)

Kui mul aega on ja oskan ja saan ja välja tuleb, siis varsti võib siin näha ka videopostitust Madridist!

Anonüümne ütles ...

Amazing! Its actually amazing paragraph, I have got much clear idea about from
this paragraph.

My blog: Fysioterapi

Katriin ütles ...

Thank You! :)
Glad I helped You with my post! :)

Anonüümne ütles ...

Hi, I do think this is an excellent web site.
I stumbledupon it ;) I'm going to come back once again since I book-marked it.
Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to guide others.

Have a look at my blog - paid surveys (paidsurveysb.tripod.com)

Anonüümne ütles ...

Just desire to say your article is as surprising. The clearness in your post is just spectacular and i could assume
you are an expert on this subject. Fine with your permission let me to grab your feed to keep up to date
with forthcoming post. Thanks a million and please continue the gratifying work.

Review my blog post: quest bars

Anonüümne ütles ...

Oh my goodness! Amazing article dude! Many thanks, However I am going through issues with your
RSS. I don't know the reason why I can't join it.

Is there anybody else getting similar RSS problems?
Anyone who knows the solution can you kindly respond?
Thanks!!

Here is my page; minecraft games